Gave projecten

Standaard

Januari is qua studie lekker rustig voor mij, ik zit eigenlijk hele dagen thuis. Ik heb 3 tentamens en de rest van de maand hoef ik nergens heen. Ik vind het heerlijk om lekker veel thuis te kunnen zijn, daar krijg ik energie van. Lekker veel lezen en studeren met potten thee, veel bakken in de keuken en heel veel kitten-aai-pauzes. De kerstvakantie is voorbij maar eigenlijk merk ik dat niet aan mijn eigen rooster, het is dat Tijl weer weg is overdag.

Ik had gister en eergister dan ook wat moeite om weer ‘echte’ dagen te hebben. In de kerstvakantie zat lag ik gerust om 4 uur ’s middags nog in mijn kamerjas op de bank te lezen hoe de hersenen werken. Helemaal niet erg, juist lekker soms (en ik was ongeveer een week ziek in de vakantie…), maar nu de uni weer ‘begonnen’ is wil ik toch wat eerder opstaan en wat meer doen. Ik begon namelijk echt een beetje te verslonzen. Gelukkig heb ik door mijn lege rooster veel tijd voor andere leuke dingen. Ik zal de voorpret met jullie delen.

Diplomauitreiking. Vanmiddag krijg ik mijn bachelordiploma natuurkunde! Waar het bij wiskunde vooral bijzonder was dat mijn zusje en ik het diploma samen ontvingen is natuurkunde voor mij de echte uitreiking. Ik heb me nooit wiskundestudent gevoeld, wel natuurkundestudent. Ik krijg het diploma samen met 5 anderen uit mijn jaarlaag. Superleuk, dat we er allemaal veel te lang over gedaan hebben maar hem toch nog samen krijgen. Bij de uitreiking moet iedereen ook een praatje van 3 minuten houden. Geen idee nog wat ik wil gaan zeggen, maar ik ga in ieder geval niet over mijn bachelorstage vertellen. Waarschijnlijk wordt het iets over studiekeuze en je passie vinden. Ik hoop vooral dat ik niet al te zenuwachtig ben. Ik heb er veel zin in, dit wordt de afsluiting van mijn tijd als natuurkundige.

Bikramyoga. Deze sport leerde ik in de herfst kennen en ik ben hooked. Ik merk aan mijn lichaam dat het goed voor me is. Daarom besloot ik wat te investeren en mijn eigen set yogaspullen te kopen, een extra setje sportkleding en een maandkaart voor januari. Nu kan ik dus zo vaak ik maar wil, ongeveer 3-4 keer per week. Ik hoop ook dat ik deze maand voor het eerst naar een les ’s ochtends kan gaan, vrijdag ga ik het (weer) proberen.

Cursus Tissu. Voor wie niet weet wat het is: tissu is luchtacrobatiek in een lang doek. Misschien heb je het wel eens bij een circus gezien. Ik vind eigenlijk alles wat op acrobatiek lijkt leuk, deze sport schijnt veel weg te hebben van paaldansen. Komende maand ga ik een cursus doen, dat wordt gelijk ook een vervuld voornemen in de categorie ‘sport’. Ik zal kijken of ik een keer mijn camera mee kan nemen naar de les, dan wordt de blogpost hierover geïllustreerd. Eerlijk gezegd maak ik me een klein beetje zorgen over mijn pols en mijn rug (redenen waarom ik voorlopig niet paaldans), maar ik denk dat alles wel goed komt als ik het aangeef bij de docente en gewoon goed naar mijn lichaam luister.

De gulle gevers. Ik las op nadelunch een reportage van Aniek over dit initiatief. Je gaat met een groep mensen op een zaterdag in de binnenstad staan en wenst mensen een fijne dag. Ik vond dat echt ontzettend inspirerend om over te lezen en zocht gelijk wat meer op over de geefeconomie. Ik was eigenlijk alweer vergeten dat ik toen ook op het blog reageerde met de vraag wanneer de volgende actie was en of ik kon meedoen, maar vandaag kreeg ik een heel leuk mailtje met de uitnodiging om zaterdag de 19e mee te doen. Toevallig is het ook in Nijmegen, dus dat komt goed uit. Nouja, toevallig… Nijmegen is echt een hippie-stad, daarom voel ik me hier ook zo thuis. Ik ben heel benieuwd, volgens mij wordt dit heel erg leuk en ook heel erg buiten mijn comfort zone.

Klaverjastoernooi. Ergens in mijn eerste jaar op de uni heeft iemand me klaverjassen proberen uit te leggen. Ik snapte er geen zak van en vond het een stom spel, deels omdat heel veel leuke mensen zich in de pauze ‘afsloten’ om te klaverjassen. Uiteindelijk heb ik het vorig jaar nog een keer geprobeerd te leren, ditmaal met meer succes. Nu vind ik het wel een heel leuk spel. Elk jaar wordt er binnen ‘mijn’ studievereniging (zo voelt het nog steeds, al studeer ik geen natuurkunde meer) een toernooi georganiseerd, samen met een goede vriend ga ik dit jaar voor het eerst meedoen. Bijkomend voordeel is dat ik dan minstens een keer per twee weken nog even in de kantine van mijn oude faculteit ben, ook al begint mijn nieuwe studie in Februari.

Stijldanstoernooi. Inmiddels dans ik al anderhalf jaar, tijd om eens mee te doen aan een wedstrijd dus! Tot nu toe danste ik op oude pumps, maar de zolen begonnen kapot te gaan waardoor ik blaren kreeg. Nu heb ik echte dansschoenen gekocht (en voel ik me een soort prinsesje, het zijn echt van die hele mooie dunne hakjes). We gaan meedoen aan het Nederlands Toernooi voor Dansende Studenten. Lekker laagdrempelig, het schijnt vooral ook gewoon een heel gezellig weekend met studenten uit heel nederland te zijn. Hopelijk lukt het om niet te zenuwachtig te zijn, ik wil nog wel eens een beetje gaan trillen als ik weet dat mensen kijken.

Weekendje weg. Het weekend voor ik aan mijn nieuwe studie begin ga ik met Tijl en zijn vrienden een weekendje in een huisje in Duitsland in een mooie streek zitten. Lekker even weg, veel wandelen, even uitwaaien.

 

»

  1. Jeetje wat een leuke dingen allemaal! Heel veel plezier vanmiddag bij de uitreiking, maar dat komt vast wel goed :) In het kader leuke dingen: zin om alvast eens na te denken over het maken van een zomerrokje? dat was toch ook nog een voornemen? ;)

  2. Wauw, wat een leuke dingen heb jij op de planning staan zeg! Geniet ervan! =)
    En uiteraard nogmaals gefeliciteerd, nu met de uitreiking is het helemaal officieel. ;)

    Adhv jouw eerdere post over bikramyoga en waar het in Nederland te doen is, ga ik kijken of ik het hier in A’dam een keer kan volgen voor de probeer. ^^

  3. Proficiat met je diploma! Wat een heerlijke plannen, ik zou beter ook eens een lijstje maken, alles blijft maar in mijn hoofd dwarrelen en zo krijg ik altijd écht minder gedaan.
    Zeg liefste Elise, de thee is gisteren aangekomen, hij ruikt heerlijk. Ik heb er nog niet van gedronken maar de geur doet me denken aan Big Red kauwgoms, die at ik vroeger zo vaak op de schoolbus. Ken je die? In elk geval, ik laat je nog weten wat ik van de thee vond. Danku!

    • Fijn dat het goed is aangekomen :) ik ben benieuwd wat je ervan vindt (schroom ook niet om het te zeggen als je hem niet lekker vindt hoor, het is een aparte smaak). Die kauwgum ken ik niet, maar nostalgie is altijd goed ;)

  4. Heey Elise,

    Zomaar een luie zaterdag aan het struinen op het internet, zie ik ineens mijn naam in een van je stukjes, wat ontzettend tof! Fijn om te horen dat het mensen inspireert!

    Liefs,
    Aniek

    • Hee Aniek,

      ja, ik ben al meegeweest :) het was erg leuk! (wel koud, het vroor een paar graden, brrr…). Ik wil er eigenlijk nog over bloggen maar dat komt er steeds niet van. Door een andere (negatieve) ervaring dat weekend heb ik het toen laten liggen. Nu vind ik het een beetje lastig, omdat die dag wel heel leuk was maar ik het in mijn hoofd koppel aan het niet-leuke van de rest van het weekend….

Geef een reactie

