Kadootjes

Standaard

Hebben jullie ook van sinterklaas genoten? Mijn sinterklaastijd was/is (het gaat dit weekend nog door) in ieder geval onverwacht leuk. Het begon al met het prachtige weer begin deze week. De zon kwam op terwijl ik naar de uni fietste. Goedemorgen!

Maandagochtend

Maandagochtend

Dinsdagavond mocht ik mijn schoen zetten, blijkbaar was ik lief geweest :) ’s ochtends vond ik dit pakje thee, het paste precies in mijn laarsje. Ik was zo blij verrast, ten eerste doordat Tijl bedacht had om iets in mijn schoen te doen en tweede doordat hij niet iets van snoep/chocola erin gedaan had (dat eet ik niet zoveel…) maar een pakje biologische kruidenthee.

Schoenkadootje

Schoenkadootje

Ook voor de kittens is dit een bijzondere week. Dinsdag maakten ze hun eerste sneeuw mee! Zoals je aan de sporen op de foto kunt zien waren ze de gladheid niet helemaal gewend, ze schoven meer dan dat ze liepen.

Sneeuwpret

Sneeuwpret

Verder hebben we er een nieuw katje bij. Ze is paars en gevuld met kattenkruid. Sophia en Plato zijn gek op haar. Ik heb nog nooit een kat bij een kattenkruidspeeltje gezien, en ik weet niet hoe normale katten reageren, maar Plato werd helemaal leip, alsof hij aan de drugs zat. Snuiven, kroelen, trappelen. Het zag eruit alsof hij probeerde op te gaan in het knuffeltje. Ben je zelf op zoek naar een leuk kadootje voor je kat / iemand met wie je bevriend bent die katten heeft? Ze zijn te koop in de webwinkel van Stichting het Wijze Weeskitten, waar mijn kittens ook vandaan komen. Dan steun je dus gelijk een goed doel!

Kennismaking

Kennismaking

DSCF0153

Knuffelen

Ook Tijl heeft kadootjes gekregen van de sint, maar hij heeft het nog niet door. De kadootjes liggen op de plaatsen waar ze straks ook komen te staan, bijvoorbeeld deze twee voorraadpotten. Als hij ze vandaag nog niet vindt doe ik een gedichtje in zijn schoen met wat aanwijzingen.

Undercover kadootjes

Undercover kadootjes

Gisteravond had ik D&D (een rollenspel dat ik elke twee weken met een groep vrienden doe). Daarvoor hadden we gedichtjes gemaakt voor elkaars karakters, dat was wel grappig. Ik moest een gedicht schrijven voor een dwerg. Er kwamen wel grappige dingen voorbij, bijvoorbeeld een gedicht van een hooghartige elf aan een mens die ze wel mag (o, was je maar een elf) en een gedicht van een drakendoder-in-wording aan zijn held, een bekende drakendoder.

Lekker kliederen met deeg

Lekker kliederen met deeg

Ik had voor de gelegenheid pepernoten gebakken, dat bleek echt supermakkelijk te zijn. Ik gebruikte dit recept van Allerhande. Tip: kruiden staan op alfabet en ze heten in de winkel niet speculaaskruiden maar koek- en speculaaskruiden. Zo, dat scheelt je weer 5 minuten. Verder moesten mijne langer dan 20 min in de oven, misschien omdat ik ze te groot had gemaakt. Ze waren heerlijk!

IMAG0687

Nomnomnom

Ik vind het zo leuk om een eigen oven te hebben, ik gebruik hem supervaak. Het scheelt ook dat we tegenwoordig allerlei bakproducten (meel, suiker, melk, boter, eieren, bakpoeder, gist) standaard in huis hebben, daardoor kan ik op een willekeurig moment (afgelopen maandagmiddag bijvoorbeeld) opeens american pancakes gaan bakken voor mezelf. Vroeger maakte ik dingen als pannekoeken, brownies en pizzadeeg altijd met zo’n pakje waar dan bijna niets meer bijhoefde, tegenwoordig maak ik alles from scratch en dat is (nog) veel lekkerder. Goed, ik dwaal af.

Uitzicht op de binnentuin

Uitzicht op de binnentuin

Als laatste kadootje was er natuurlijk nog de besneeuwde wereld vanmorgen. Echt prachtig, zo mooi licht. Ik hoop dat jullie ook een fijne sinterklaas (gehad) hebben. Wij vieren het morgen bij de ouders van mijn vriend, dus ik mag nog een keer aan het dichten.

»

  1. Die Pukka thee is zo lekker! <3 Ik had een doosje gewonnen met vanillesmaak, maar die is inmiddels op. Nu moet ik uitzoeken waar ik weer nieuwe kan kopen, tot nu toe nog geen succes, meh.

    • Mijn vriend had hem gewoon bij de lokale biowinkel gehaald, heb je daar al gekeken? Of anders misschien bij de Tuinen of bij Erica (soort natuurdrogisterij)?

Geef een reactie

