Grateful

Standaard

Het is goed om stil te staan bij de dingen die je hebt in het leven, bij alles waar je dankbaar voor bent. Ik ben dankbaar:

  • Verliefd zijn op je vakken, op je studie. Weten dat stoppen met natuurkunde een goede beslissing was. Dit vind ik zoveel interessanter, deze vakken inspireren me.
  • Dat de katten zo blij waren toen ik terugkwam uit Warschau (en ook nog lekker de hele dag ziek op bed ging liggen) dat ik geen fatsoenlijke foto’s van ze kon maken – ze liepen steeds maar naar de camera toe om mijn hand kopjes te geven.
  • Dat mamma boodschappen voor me deed zodat ik niet ziek de deur uit hoef.
  • Zaterdag een kaart van Tijl krijgen uit Wenen, net voor hij terug was.
  • Mijn vakken bij taalwetenschap, het is zo leuk allemaal. ‘Het Nederlands is prachtig en grillig’, las ik gister in een dictaat. Dat ging over grammaticale uitzonderingen, hihi.
  • Dat Tijl weer terug is van studiereis.
  • Wakker worden, om twintig voor zeven, omdat er een spinnende kat in je armen komt liggen. Mijn buik aanspannen omdat de andere kat parmantig op mijn buik besloot te gaan zitten. Zo gezellig, ik begon mijn dag helemaal vrolijk.
  • Dat de verse gevulde pasta en de verse saus bij de AH allebei maar 0.99 ct kosten deze week. Nomnomnom.
  • Dat Tijl blij was met ‘kot Symona’ (Pools Simon’s cat boekje), het souvenir dat ik voor hem meenam uit Warschau.
  • Nieuwe dingen uitproberen. Vandaag: een boterham met roomkaas en avocado, heerlijk!
  • Mijn rooster: om half negen hoorcollege en dan de rest van de dag tijd om aan dat vak te werken. Dan vrijdag alle werkcolleges. Wordt mijn planning lekker simpel van.
  • Stijldansen!
  • Voor het eerst in tijden (middelbare school? basisschool?) zinnetjes ontleden, en het nog leuk vinden ook.
  • Positieve reacties op mijn blogjes over Warschau. Er staat nog een vierde op het programma :)
  • De mooie herfst dit jaar. Of zag ik het gewoon voorgaande jaren niet? Vrijwel elke ochtend op de fiets verbaas ik me over de prachtkleuren. Heerlijk om zo aan de rand van een bos te wonen.
  • College krijgen
  • Lieve vrienden hebben.
  • De dagquote van Nadelunch van gister: ‘Bederf niet hetgeen je hebt door te verlangen naar wat je niet hebt; herinner je, dat wat je nu hebt ooit iets was waar je naar verlangde.’ – Epicurus. Ik heb hem overgenomen in mijn inspiratie-schriftje.
  • Van Tijl een grote mok uit Wenen en een mooi stuk Grana Padano uit Italië krijgen.
  • Veel schrijfinspiratie hebben.
  • Be your inner hero: deze post van de Self Help Hipster. Dat is nog eens een gave manier om met een drukke week om te gaan.
  • Ons fijne, mooie huisje. Het wordt steeds hipper, steeds leuker, en het was al zo fijn om mee te beginnen!
  • Snelhechters in alle kleuren van de regenboog. Ik word zo vrolijk van al die gekleurde mapjes in mijn tas, op mijn bureau en in de kast.

Goed, ik ga weer verder met mijn huiswerk. Er wachten nog zo’n vijftig bijzinnen op me, ze zijn allemaal heel benieuwd naar hun grammaticale functie.

Waar ben jij dankbaar voor?

Eén reactie »

Geef een reactie

