Liebster award

Standaard

Van Janneke kreeg ik deze week de Liebster award. Dankjewel! Ik kende het concept nog niet, maar het is een nominatie die bloggers uitwisselen om waardering te tonen voor andere (kleine) blogs. Het werkt als volgt:

  1. Bedankt de gever en link naar dat blog.
  2. Beantwoord de 5 vragen die de gever stelt.
  3. Nomineer 5 andere blogs met minder dan 200 volgers.
  4. Bedenk 5 vragen die je genomineerden moeten beantwoorden
  5. Zet het op je blog.

Prima, ik kan best een stappenplan uitvoeren :D hier dus mijn antwoord op de vijf vragen van Janneke.

Halloween is coming! What would your costume look like?

Ehm… tsja.. kleren maken enzo is niet helemaal mijn ding. Ik denk dat ik wat kleding uit mijn gothic tijd aan zou trekken en bij vrienden die LARPen een heksenhoed zou lenen. Dat is tenmiste wat ik vorig jaar heb gedaan. Als ik echt skills had en zelf een kostuum kon maken dan zou ik wel als Daenerys Targaryen (in haar tijd als Khaleesi) verkleed willen gaan. Niet per se eng, maar gewoon een gaaf kostuum.

If you had the ability to time travel, would you go to the past or future? Why?

Ik denk dat ik naar het verleden zou gaan. Er zijn veel dingen waar ik benieuwd naar ben, eigenlijk allemaal uit wetenschappelijk perspectief. Hoe ontstonden de eerste talen? Hoe ging de evolutie? Ik zou dan steeds 1000 jaar terug in de tijd gaan. Er zijn ook wel mensen waar ik mee zou willen praten. Jezus bijvoorbeeld, of Lao Tse (de stichter van het Taoïsme). Of de Boeddha.

If you could meet any fictional character, who would you choose? 

Dit vind ik echt een geweldige vraag! Ik kan ook niet echt kiezen, eerlijk gezegd. De eerste persoon die in me opkomt is Thura, een karakter uit het boek Kinderen van moeder aarde. Eigenlijk zou ik gewoon graag in die wereld willen wonen, of in ieder geval even op bezoek gaan. Een andere wereld waar ik wel had willen wonen is die van Harry Potter. Als ik daar iemand uit zou mogen ontmoeten zou het denk ik Dumbledore zijn, hoewel ik Ginny ook erg cool vind en professor Lupin ook wel zou willen spreken. Wederom is het eigenlijk vooral zo dat ik graag echt een tovenaar zou willen zijn. Ik zou duidelijk type Hermoine zijn, trouwens.

Which season of the year do you like most and why?

Dit vind ik een moeilijke vraag. Ik ben geneigd om ‘herfst’ te antwoorden, maar dat komt eigenlijk alleen omdat het nu herfst is. Ik ben best veel met Taoïsme bezig de laatste tijd, en voor mij betekent dat tevreden zijn met de situatie zoals hij op dat moment is. Zelfs als je door de regen fietst en het koud hebt enzo. Verder is deze herfst ook echt prachtig: we hebben ontzettend veel zon en oh, wat kleuren alle bomen toch mooi. Mocht je niet zo van het najaar houden: Suus en ik hebben een lijstje gemaakt met redenen om er toch maar van te genieten.

What is one of the coolest things you still want to do in your life?

Het eerste dat me te binnen schiet is in mijn eentje op vakantie gaan. Wat ik dus binnenkort ga doen. De meeste dingen die ik nog wil doen staan op mijn lijst met voornemens, hoewel dat vooral plannen voor de korte termijn zijn (binnen een paar jaar). De coolste daarvan is, voor mij, op reis naar Scandinavië, die droom heb ik al sinds mijn 15e. Andere dingen? Tsja, oma zijn lijkt me erg gaaf. De voordelen van kinderen maar niet de nadelen van het ouderschap. Hoewel je natuurlijk eerst kinderen moet krijgen om überhaupt ooit kleinkinderen te krijgen… Ik hoop dat ik dan zo’n excentrieke oma ben, op een leuke manier. Die in een groot huis woont, met heel veel dieren en boeken. Eigenlijk vind ik het vooral belangrijk om een goed leven te hebben, en dat hangt denk ik meer af van je alledaagse situatie (is een normale dag leuk?) dan van de speciale dingen die je doet. Hoewel sommige ervaringen, zoals reizen, je wel rijker maken als persoon.

Het idee van de Liebster-award is dat je hem doorgeeft aan andere kleine blogs waar je fan van bent. Opzich vind ik het een mooi idee, het is altijd fijn om waardering te krijgen en om waardering te geven. Ik voel me ook zeker vereerd dat Janneke mij genomineerd heeft :) Aan de andere kant hou ik niet zo van kettingbrieven. Als je even meerekent: 5^14 is ongeveer 6 miljard. Er leven ongeveer 7 miljard mensen op de wereld. Dit betekent dus dat als bijna iedereen een blog zou hebben bij de 14e ‘ronde’ iedereen wel een keer deze award heeft gekregen.

Er zijn wel een paar dingen mis met mijn grove berekening. Ik ga ervan uit dat iedereen maar een keer genomineerd mag worden en dat iedereen braaf vijf anderen nomineert. Nou zijn er ook andere versies van de liebster award, versies waarbij je bijvoorbeeld elf anderen nomineert. En niet iedereen nomineert natuurlijk vijf anderen. Ook komt het wel degelijk voor dat een blog de award meerdere keren krijgt. Dus het zal wel niet zo zijn dat bij de 14e ronde iedereen een keer genomineerd is. Maar toch, snappen jullie nu wat ik tegen kettingbrieven heb?

Daarom heb ik een tijdje zitten twijfelen over het doorgeven ervan. Zitten mensen daar wel op te wachten? Heeft iedereen die ik volg die award niet al heel vaak gehad (want: berekening)? Ik vond het zelf wel heel leuk om hem te krijgen, en vooral ook om de vragen te beantwoorden. Daarom doe ik het een beetje anders. (Blijkbaar is een stappenplan volgen toch te moeilijk….). Mocht je willen weten welke blogs ik gaaf vind, dat staat onder ‘Favorieten’ op de pagina ‘Blogs‘. Mocht je zin hebben om vragen te beantwoorden (of je nou zelf wel of geen blog hebt…): voel je vrij om een of meerdere van de volgende vragen of die hierboven van Janneke te beantwoorden in de comments of op je eigen blog.

In welke wereld (bijv. uit een boek of film) had je best willen leven?
Wat voor effect heeft bloggen op je leven (gehad)?
Wat is je aller-aller-favorietste eten? (met recept? alsjeblieft?) (ik moet toegeven dat ik zelf niet zou kunnen kiezen….)
Welk boek heeft jou het allermeest beïnvloed?

Geef een reactie

