De passievrucht

Standaard

Vandaag kocht ik in de winkel twee passievruchten. Tenminste, dat dacht ik. Bij de kassa bleken het granaatappels te zijn. Oja. Die haal ik altijd door elkaar. Maar in zekere zin kocht ik wel een passievrucht, als het in mijn hoofd een passievrucht is dan is dat wat ik koop. Ofzo.

Anyway, de passievrucht zette me aan het denken. Wist je dat dat eigenlijk de naam van mijn blog zou zijn? Helaas bleek passievrucht.wordpress.com al bezet te zijn. Niet eens met een echt blog, er staat helemaal niets op, het is gewoon van iemand die een account aanmaakte maar er niets mee deed. Een andere optie, chaostheorie.wordpress.com, bleek ook al vergeven te zijn. Eigenlijk wel prima, mijn vriend had die naam bedacht en ik vond het wel grappig, maar achteraf gezien past het niet zo bij mij en mijn blog. Uiteindelijk werd het dus Fijn Lezen.

Inmiddels blog ik al ruim een half jaar. Ik vind het geweldig. Ik ben echt bewuster bezig met mijn leven door mijn blog. Als ik iets moois/opvallends zie maak ik er een foto van, om maar een voorbeeld te noemen. Door de lijst met voornemens daag ik mezelf uit. Sommige voornemens, een krantenabonnement nemen bijvoorbeeld, zijn niet per se heel geestverruimend, maar dat ik volgende maand in mijn eentje op vakantie ga is dat duidelijk wel.

Ik ben van plan het binnenkort nog ietsje serieuzer aan te gaan pakken. Ik wil graag een eigen domeinnaam (dus niet meer fijnlezen.wordpress.com maar gewoon iets.nl of blablabla.com) en zelfgemaakte layout. Ofja, zelfgemaakt… in ieder geval niet meer een standaard wordpress-layout. Waarschijnlijk wordt het een project voor in de kerstvakantie, kan hij mooi op 1 januari online. In het begin wilde ik namelijk geen geld uitgeven (wist ik veel of ik er ook echt mee door zou gaan…), maar inmiddels is het echt een hobby geworden en mag het dus ook best wat kosten.

Ik krijg ook veel leuke reacties op mijn blog. Zowel op de site zelf als in het echt zijn de reacties positief. Laatst zei een studiegenoot zelfs dat hij waarschijnlijk ook een lijst met voornemens gaat maken, geïnspireerd door de mijne. Gaaf! Het groeit ook hard: in totaal 4000 bezoekers waarvan 1000 de laatste maand. Ik haalde ook (onverwacht snel) mijn doel van 100 pageviews op een dag. Dat komt misschien ook omdat ik tegenwoordig (soms) blogjes op facebook durf te zetten. Grappig trouwens, de eerste reactie die ooit onterecht door wordpress als spam werd weggefilterd was er een van mijn vriendje…

Goed. Die passievrucht ga ik nu maar eens aansnijden, hij ziet er lekker uit en ik heb zin in fruit. Dit soort overpeinzingen (het hele verhaal hierboven) heb ik vaak op de fiets, in dit geval op de terugweg van het boodschappen doen. Mocht je trouwens nog een hippe naam bedacht hebben waarvan je denkt dat hij echt heel goed bij mijn blog zou passen: graag! Hoewel ik ook wel snap dat ik dat eigenlijk zelf moet bedenken…

 

Eén reactie »

Geef een reactie

