Tip voor als je de hik hebt

Standaard

Oke, een beetje willekeurig dit, maar wel handig. Ik heb namelijk soms de hik, maar bij mij is dat niet iets subtiels. Nee, de hele collegezaal heeft er last van. Ik kan het niet tegenhouden en maak de raarste geluiden. Vaak zijn mijn hikken zo gewelddadig dat ik er zelf van schrik.

Gelukkig heb ik ook een handige, snelle manier om van de hik af te komen. Het enige wat je nodig hebt is een flesje water, iets dat ik zelf altijd bij me heb. De truc is om heel langzaam het flesje leeg te drinken zonder te stoppen. Je at het dus eigenlijk heel langzaam en geconcentreerd. Ondertussen (het duurt best even) adem je door je neus. Dat is allemaal best moeilijk, en daardoor moet je heel rustig en beheersd ademen en drinken. Ik geloof dat dat is waarom het voor mij werkt.

Ik ken ook iemand (degene waarvan ik dit trucje geleerd heb) die dit kon zonder glas water. Als hij de hik kreeg hoefde hij alleen maar even kort zich te focussen op zijn ademhaling en dan was het zo weg. Zo ver ben ik (nog?) niet, ik heb het water drinken er echt bij nodig, maar hoe cool is het dat je dan je hik gewoon wegmediteert!

Eén reactie »

  1. Dit is echt superslim, die moet ik onthouden! Heb zelf ook wel eens last van zo’n aanval en ’t kan echt 3 uur doorgaan ofzo (ik weet niet of dat veel is, maar voor mij wel xD )

Geef een reactie

