De mooiste boekhandel van het land

Standaard

Afgelopen jaar ben ik twee keer in Maastricht geweest om te shoppen. Een keer om de stad te zien en te winkelen en een keer voor de Selexyz Dominicanen. Ze maken er zelf reclame mee de mooiste boekhandel van de wereld te zijn. Dat weet ik niet zeker, maar dat het de mooiste is waar ik ben geweest staat vast.  Niet dat het nou qua boekhandels het beste ooit is – het is gewoon een Selexyz zoals we die in mijn stad ook hebben.

De boekhandel is gevestigd in een kerk uit de middeleeuwen, en dat maakt haar prachtig.

Het is denk ik ook de combinatie van boeken en de sfeer die in zo’n grote, oude kerk heerst die het bijzonder maakt.

De koffiehoek, in het gedeelte waar volgens mij vroeger het altaar heeft gestaan, vond ik het allermooist.

Mocht je ooit een keer in Maastricht zijn, dan zou ik je zeker aanraden hier even binnen te lopen. Of, zoals wij, een hele middag rond te dwalen.

 

»

  1. He Elise, wat grappig dit stuk. Maastricht is namelijk zo ongeveer mijn geboortestad! Maar je hebt wel gelijk over de boekwinkel! Ik vind Maastricht, zonder overdrijven, de mooiste stad van Nederland! Dus voor de rest van de stad ook zeker een bezoekje waard!

Geef een reactie

