Update: voornemens

Standaard

De afgelopen tijd heb ik een paar van mijn voornemens vervuld. Ik heb ook wat voornemens vervuld die niet op het lijstje stonden, een voorbeeld daarvan is dat ik nu een rekening heb bij de Triodos bank. Hier een overzichtje:

Gedaan (of in ieder geval geprobeerd):

  • Een maand lang bewust internetten. Het is alweer een tijdje terug, maar vrijwel de hele maand juli (en mei) heb ik me aan mijn voornemen gehouden. Ook in juli lukte het net niet helemaal, het is alsof ik mezelf hierbij graag wilde saboteren, ik stopte er namelijk twee dagen van te voren mee. Uiteindelijk heb ik nu dus in totaal al zo’n 55 dagen mijn mail en mijn facebook maar een keer per dag geopend, dat is wel fijn. Inmiddels zit mijn internetgebruik weer op een piek, en overweeg ik om het weer te minderen. Misschien komt het ook door de eerste studieweek, maar ik ben echt weer heel veel lusteloos aan het rondklikken. Facebook, mail, twitter, reader, opnieuw facebook, opnieuw mail, etc. Tegenwoordig heb ik dus ook twitter, die ga ik dan meenemen in mijn beperkende maatregelen.
  • Een housewarming organiseren. Afgelopen zaterdag hadden we hier zo’n 30 mensen te gast, een beetje vol maar wel supergezellig. Ons huisje is nu helemaal ‘warm’ en weer ietsje completer. Binnenkort, als we de laatste dingen gefixt hebben (poef, vitrinekast, bijzettafeltje en plantenbakken), wil ik een vervolg op deze post met foto’s van ons huis maken. Ditmaal met leuke details, omdat we vorige keer vooral meubels hadden maar verder nog een beetje een kaal huisje. Dit is trouwens de enige foto die ik van (de voorbereidingen van) ons feestje heb, toen het eenmaal begonnen was heb ik niet meer aan het fototoestel gedacht.

Mee bezig:

  • Een vak volgen aan een andere faculteit van mijn universiteit. Zoals jullie hier al konden lezen wil ik een minor taalwetenschap gaan doen. Sinds deze week volg ik dus twee vakken aan de letterenfaculteit, en het bevalt me heel goed. Volgens mij wordt het geen probleem om dit voornemen helemaal te vervullen. De colleges zijn nu al heel anders dan bij ons (want: geen uur rekenen op het schoolbord maar dingen bediscussiëren aan de hand van slides/artikelen/filmpjes), maar dat maakt dit juist zo’n leuke verbreding. Ik moet ook zelf in een groepje een taalwetenschappelijk onderzoek gaan doen en in een tweetal een populair-wetenschappelijk artikel schrijven. Zin in!

 

In de planning:

  • De grote plastic fotohoes opvullen en ophangen en het fotoboek dat nog in het plastic in een la ligt vullen met foto’s. Laatst verzuchtte een vriend van me dat hij echt een keer zijn foto’s van studiereizen moest uitzoeken en eventueel laten afdrukken. Toen hebben we maar besloten om een dagje bij elkaar te gaan zitten om al onze foto’s uit te zoeken en te beslissen welke er geprint gaan worden. Die dag is morgen, dus hopelijk neem ik na het uitzoeken en afdrukken ook de moeite de foto’s in te plakken / op te hangen. Hangt er gelijk weer iets nieuws aan onze nog steeds vrij lege muren :)
  • In mijn eentje op reis gaan en Polen bezoeken en daar de taal proberen te spreken. Dit is nog niet helemaal zeker, maar het lijkt erop dat ik een week vrij ben in de herfst (al mijn tentamens zijn in de eerste tentamenweek). Mocht dat inderdaad zo zijn dan ga ik proberen een Pools gastgezin te vinden waar ik een weekje Pools mag brabbelen. Ik kwam laatst een Pools meisje tegen in de trein, en het viel me nog aardig tegen hoe moeilijk het is om zo uit het niets Pools te praten. Wel leerde ze me deze nuttige zin: ‘Chcę się nauczyć Polskiego.’ (ik wil Pools leren) (dit kan ik dus echt uitspreken).
Eén reactie »

Geef een reactie

