Leiden

Standaard

Deze zomer zit ik, zoals wel vaker, vrijwel de hele maand in Leiden voor mijn zomerbaantje. Leiden is echt een harstikke leuk stadje, het heeft een mooi centrum met veel water. Ik kom niet aan het schrijven van blogjes toe (ik zit hele dagen achter de computer voor mijn werk en ben blij als ik thuis/in de pauzes even niet achter een scherm zit), maar heb wel een aantal foto’s gemaakt van opvallende plekken in Leiden, en een paar foto’s van mijn leven daar. Lekker origineel, ik weet het…

Leiden

Dit is een paadje achter het ziekenhuis waar ik laatst eigenlijk perongeluk langs fietste. Sindsdien fiets ik vaker om, ik word zo vrolijk van al die breisels. Ik had wel vaker van wildbreien gehoord, maar het nog nooit echt gezien. Ik vind het awesome, zo vrolijk en verrassend. Sindsdien valt het me in Nijmegen ook af en toe op.

Wederom het wildbreipaadje bij het ziekenhuis. Allemaal vrolijk versierde lampenkapjes die slingeren in de wind. Ik denk dat het een kunstproject van het ziekenhuis is. Erg geslaagd, vind ik.

Een deel van de Leidse singel. De mensen aan de kant kijken naar de mensen in de bootjes, en de mensen in de bootjes kijken naar de mensen aan de kant.

Een net-wel-net-niet gezonken bootje op het rapenburg. Heeft iets melancholisch.

Het oude politiebureau. Tenminste, dat zou je denken, maar ik heb echt geen idee wanneer ze dit lettertype gebruikte. In de jaren 70 misschien? Volgens mij is het nu gewoon een flatgebouw, ik hou van dit soort maffe plekjes.

Mijn leven daar

In de avondpauze eten aan de Mors. Lekker even weg van mijn beeldscherm, en stiekem toch nog een beetje bruin proberen te worden deze zomer.

Geïnspireerd door de Self Help Summer School eet ik lekker veel vers fruit.

In een van mijn nieuwe zomerjurkjes naar mijn werk. Eigenlijk heb ik de neiging een beetje onverzorgd rond te lopen daar, ik zit toch maar met een paar mensen op kantoor en het maakt weinig uit wat ik aan heb. Toch geniet ik veel meer van de dag als ik een beetje mijn best heb gedaan ’s ochtends.

Op een vrije avond fietste ik met een collega naar het strand. Dat kan daar, zomaar, zo dichtbij is het. Wat een kadootje, even met mijn voeten in de zee, toch nog een beetje vakantie, al is het maar voor een avond. Een lange fietstocht door de duinen is echt een mooi einde van een kantoordag.

»

  1. Hee, met dit weer mag je ook met blote benen hoor! ;) Ik maak iig wel gebruik van de gelegenheid. En dat het niet origineel zou zijn, valt ook wel mee, volgens mij zijn er miljarden bloggers die foto’s van hun leven maken… Ik vind het leuk om te lezen iig!

Geef een reactie

