Thank you – mijn zomer

Standaard

Het is al weer even geleden dat ik hier iets plaatste. Oke, sterker nog, zo lang als nu ben ik nog nooit stil geweest. No worries, ik ben er nog. Ik doe mee aan een summerschool waarvoor ik veel schrijf, en zit hele dagen te computeren voor mijn vakantiebaantje, dus tussendoor komt het iets minder van schrijven dan normaal. Het gaat goed, ik voel me goed en ik ben, met name door de summerschool, zo aan het groeien. Ik besef me nu ook extra hoe goed mijn gratitude journal voor me is.

  • De Self Help Hipster Summerschool :D Lianne, maar zeker ook mijn medecursisten en onze supergezellige/inspirerende facebookgroep.
  • Daar een scholarship voor winnen.
  • De eerste bijeenkomst waar ik bij was: kriebels in mijn buik, alsof het een eerste date was. Hoewel ik er niemand kende was het heel open en fijn, en de gesprekken behoorden tot de meest inspirerende die ik dit jaar gehad heb.
  • Spontaan naar een gemaskerd gala gaan – en dat dat dan opeens het leukste feestje van het jaar is. Op de fiets terug kwam de zon net op. Wauw.
  • Na vijf jaar studeren mijn bachelordiploma’s halen.
  • Een romantische date om te vieren dat we anderhalf jaar samen zijn.
  • Mijn eerste zelfgemaakte groene sapje ooit!
  • Interessante gesprekken met iemand die je eigenlijk niet kent.
  • Wakker worden, en aan het licht in je kamer zien dat de zon schijnt.
  • Natregenen en het niet erg vinden – en daar dan zo van genieten dat het leuk is dat het regent.
  • Volmaakt gelukkig in mijn eentje in de zon een pizza eten.
  • Een fontein met spelende kinderen.
  • ’s Avonds laat naar huis fietsen, terwijl de zon ondergaat
  • Leren loslaten.
  • Dat Leiden zo’n leuk stadje is.
  • Een vriendin die smst om af te spreken.
  • Mijn vriendje missen, en de kittens nog meer, en me verheugen op woensdag als ik er weer ben.
  • Blos op mijn wangen na het fietsen.
  • Nieuwe poolse woordjes leren. Kriebels voelen, zinnetjes willen maken.
  • Een onverwacht geschenk.
  • Wakker worden, vlak voor de wekker.
  • Over iets nieuws leren en het opeens overal in je leven en om je heen zien.
  • Vertrouwen – in mezelf, in de rest van de wereld. Vertrouwen dat alles goed komt. Sterker nog: dat alles goed is. Nu – zoals het is. Altijd. Want het is zo, dus het is goed zo. Mijn interpretatie van Taoisme.
»

Geef een reactie

