Verhuisd!

Standaard

Zoals beloofd en stukje over onze nieuwe woning. Hij bevalt echt super. Ik voelde me de eerste avond al thuis hier, het appartement voelt zo fijn.  We wonen nu in een oud klooster (omgebouwd tot studentenwoningen) iets meer aan de rand van de stad. Het is hier een stuk rustiger dan in  het flatgebouw waar ik eerst woonde. Daar zat een cafe en een winkeltje op het terrein, nu hebben we een rustige binnentuin. ’s Ochtends iets vroeger op, want ik ben niet meer in 5 min lopen op de uni, maar eigenlijk is op tijd opstaan en rustig ontbijten een veel relaxter begin van de dag dan snoozen tot kwart over 8 en dan snelsnelsnel aankleden en even langs het winkeltje iets te meenemen om tijdens mijn eerste college nog naar binnen te werken.

Uitzicht vanaf de woonkamer: de binnentuin

Het samenwoongedeelte is natuurlijk niet nieuw voor ons. Hiervoor hadden we officieel allebei een eigen kamer, maar in de praktijk woonden we samen op mijn kamertje van 12m2. Gelukkig gaat het ook goed nu hij evenveel te zeggen heeft over de inrichting als ik ;) wordt het iets minder tuttig van. Ik merk wel dat het echt anders is. Hij doet (uit zichzelf!) meer in het huishouden, score! En ik kwam er de eerste dag achter dat hij graag ontbijt klaarzet voor de volgende dag. Zelfs de waterkoker is gevuld en het theezakje ligt al klaar, dus de drempelwaarde om op te staan is echt een stuk lager zo. Helaas hebben we dat ongeveer een week gedaan, daarna kwamen de kittens, en dan wil je niet de hele nacht een gedekte tafel klaar hebben staan.

De eettafel

Een van de leukste dingen vind ik dat we nu gasten kunnen ontvangen. Er zijn ook al best veel mensen op bezoek geweest om het huisje/de kittens te zien. Hiervoor was het met 4 mensen eigenlijk al proppen, nu hebben we een eettafel met 6 stoelen. (Oke, 5, de zesde hadden we per ongeluk in de verkeerde kleur meegenomen van de Ikea en moeten we nog ruilen). Eerst deden we gezelschapsspelletjes op mijn bed, maar in de praktijk zonden de spelletjes dus gewoon stof te vangen in een la omdat dat niet heel fijn zit. Nu staan ze lekker prominent en uitnodigend in de zithoek. Vooral alle puzzeltjes (van mijn vriend) worden al enthousiast gebruikt.

Voor bij de zithoek: spelletjes, boeken, tijdschriften, dekentjes, cd’s

Ons appartementje zit heel grappig in elkaar. Het grootste gedeelte is 4.5m hoog, en in het midden (boven de badkamer en de keuken) is er een extra verdieping. Daar hebben we de studeerkamer van gemaakt. Aan de slaapkamerkant hebben we dus ook ramen van 4 meter, je kunt in de namiddag heerlijk in de zon liggen daar. Gister heb ik samen met Janneke een gordijntje gemaakt voor aan de balustrade, zodat je niet van onderaf tegen de bureau’s en snoeren aankijkt. Oke, ik zeg samen, maar ik heb eigenlijk alleen de haakjes opgehangen en onder toeziend oog een van de zijkanten gezoomd (mijn eerste ervaring met een naaimachine :D).

Doorkijkje: vanaf de woonkamer zie je onder de keuken, boven de studeerkamer en achter de slaapkamer

Niet alles is trouwens helemaal perfect, hoor. Zo hebben we bijvoorbeeld flinke lekkage als het stortregent (gelukkig is het eind juni, dan heb je daar weinig last van… o wacht). Maar dat maakt me niet zo veel uit, het past ook wel weer bij een eeuwenoud gebouw. Nouja, het is natuurlijk vervelend, maar ik krijg zoveel energie van hier wonen, ik ben zo gelukkig hier, dat dat makkelijk opweegt tegen een uurtje met emmers en handdoeken in de weer zijn.  Om mijn eigen perfectionisme even te fucken hieronder nog een foto van de tafel zoals hij er meestal uitziet.

Een tafel waar aan geleefd wordt

Mijn voornemens en plannen voor als ik samenwoon ben ik trouwens niet vergeten! Een verhuizing is alleen al vrij veel werk, en deze eerste tijd zijn dingen als een wasmachine en gordijnen gewoon iets belangrijker dan een postcrossing account en een piano. Ik ben al wel met een deel van de plannen bezig, zoals overstappen naar een duurzame bank, katten nemen en zelf iets knutselen aan het huis. Als het iets verder af is (we hebben nu bijvoorbeeld nog vrij kale muren) laat ik misschien de rest van het huisje ook nog zien.

Update: Ons ‘eeuwenoude’ gebouw blijkt nog niet eens 100 jaar oud te zijn. Het is inderdaad een voormalig klooster, en ik denk dan gelijk dat het wel eeuwen oud zal zijn, maar blijkbaar werden er in de 20e eeuw ook gewoon nog mooie kloosters gebouwd.

»

  1. Aaah wat klinkt dat allemaal mooi en perfect! (Die lekkage maakt het stiekem alleen nog maar leuker). Zo te horen hebben jullie ook megaveel ruimte, wat leuk!

Geef een reactie

