Het leven is mooi

Standaard
  • Met dit benauwde weer water in de koelkast koud hebben staan. Het liefst drink ik het met wat citroensap erin. En wist je dat het ook nog eens energiezuiniger om je koelkast vol te gooien met vloeistoffen? Dus dat koude water is geen overdreven luxe :)
  • Van bank veranderen. Ik wil al overstappen op een duurzame bank sinds ik dit gelezen heb, en omdat ik nu verhuisd ben gaat het eindelijk gebeuren. Ik heb vandaag de papieren in de brievenbus gekregen waarmee ik mijn nieuwe rekening kan activeren. Als ik eenmaal overgestapt ben wil ik iets meer vertellen over hoe het bevalt en hoe makkelijk/moeilijk overstappen van bank is.
  • Ik hoop zo dat deze petitie meer wordt ondertekend. Op mijn oude adres hadden we een nee-nee sticker op de gezamenlijke brievenbus zitten, in het nieuwe huis hadden we er de eerste anderhalve week nog geen. Het is echt belachelijk hoeveel reclame we in die tijd gekregen hebben. Ik had geen tijd om naar het gemeentehuis te gaan, dus uiteindelijk heb ik zelf maar een mooie nee-nee sticker getekend. Ik was trouwens verbaasd dat ze die niet standaard in de welkomstbrief van de gemeente doen ofzo, of dat de huisbaas die niet heeft liggen. Misschien leef ik ook teveel in mijn eigen wereldje, maar ik kan me dus niet voorstellen waarom je niet op zijn minst een nee-ja sticker zou willen. Daarom vind ik het een goede petitie: het moet logisch zijn dat je geen reclame wil ontvangen in plaats van andersom. Aangezien veel mensen nu te lui zijn om een sticker op te halen bij de gemeente (en hun reclame vaak ongelezen weggooien) verwacht ik dat er dan mensen die eigenlijk wel reclame willen te lui zullen zijn om een ja-ja sticker op te halen. Nog minder reclame dus! Los van het milieu denk ik dat het voor je innerlijke rust ook goed is om minder met reclame in aanraking te komen.
  • Liggend op de bank artikelen lezen voor filosofie, terwijl er kittens op mijn voeten slapen. Ondertussen genieten van ons nieuwe huisje en het uitzicht op de binnentuin. Het is zo gezellig met de katten: als ik op de bank lig te lezen liggen ze meestal ook ergens op de bank (het liefst op mijn leesmateriaal), als ik aan tafel of aan mijn bureau zit te werken komt er altijd wel een op schoot liggen.

ps. Ik weet het. Sinds ik katten heb komen ze in vrijwel elk blog voor. Maar ze zijn zo leuk en ze zijn er pas zo kort en het went vanzelf wel en dit wordt echt geen kattenblog, beloofd, en en en …. en ik weet ook niet waar die gekke kleurverandering in mijn sok door komt, hij is gewoon egaal blauwgroen.

Eén reactie »

  1. Hahaha, nou ze staan nog niet in je tags hoor! (de katten) :P Genieten van het leven zit in de kleine dingen, en dat verwoord je mooi in deze blogpost :)

Geef een reactie

