Thank you

Standaard

Deze week is voor mij niet per se een hele goede week. Sterker nog, ik ben behoorlijk moe en heb een aantal dagen flink last van hoofdpijn gehad. Maar toch is het ook zo’n goede week. Er gaan zoveel dingen goed, en dagen dat ik me (lichamelijk) slecht voel kan ik beter hebben dan normaal. Hoppa!

  • Dat ik, na vier jaar op deze kamer, volgende maand mag gaan verhuizen.
  • Dat ik deze week weer ben begonnen met hardlopen.
  • Dat ik weer zoveel schrijfkriebels heb de afgelopen paar dagen – en bewust ook de tijd neem om ze uit te leven.
  • Dat vandaag al mijn zorgen als sneeuw voor de zon wegsmolten. Bij het wakkerworden was ik gestresst vanwege de grote hoeveelheid werk die ik nog moest doen. Door de dag heen bleek alles waar ik aan begon snel en makkelijk te gaan en werden deadlines uitgesteld.
  • Dat ik al ruim 4 jaar zo’n leuke vriendengroep heb op mijn studie. Ik ben vaak zo gelukkig na een avond met zijn viertjes.
  • Dat ik de laatste tijd zoveel beter voor mijn lichaam zorg. Nu alleen vroeg opstaan en (vooral) op tijd naar bed gaan nog onder de knie krijgen.
  • Dat alles altijd wel goed komt, en ik daar ook steeds meer op durf te vertrouwen.
  • Hoe licht je je voelt na een dag zware hoofdpijn. Op woensdag zweefde ik echt door de dag heen. Flow.
  • Zo moe zijn dat ik mijn wekker uitzet en dan uit mezelf precies op tijd voor het werkcollege wakker worden – helemaal uitgerust.

Grappig hoe in een week zoveel slechte en (daardoor?) juist ook zoveel goede momenten kunnen zitten. Deels zijn het ook wel de mindere dagen waardoor ik me besef hoe goed het de afgelopen tijd gaat. Dat vroeger maandenlang dit soort weken in de meerderheid konden zijn. Niet dat ik dan ongelukkig was, dat ligt niet in mijn aard, maar vooral zo gespannen. Deze week merk ik het ook aan mezelf: zogauw ik me minder goed voel heb ik weer meer behoefte aan controle, speelt mijn perfectionisme op, ben ik veel gestresster. En het leven is zoveel leuker wanneer je gewoon relaxed bent.

Geef een reactie

