Uitslagen

Standaard

De komende twee dagen worden spannend voor mij! Ik schreef al eerder dat ik mee ging doen aan een schrijfwedstrijd, morgen ga ik naar de prijsuitreiking van mijn regio. Gelukkig niet in mijn eentje – Michiel doet ook mee aan de wedstrijd. Ik heb trouwens besloten mijn verhaal hier online te zetten als ik niet win, omdat er toch mensen nieuwsgierig naar waren. Als ik wel win (duimen jullie voor me?) wordt het op de site van de wedstrijd gezet, en zal ik daarnaar doorlinken.

Dinsdag echter is nog belangrijker. Dan krijgen mijn vriend en ik te horen of we de woning krijgen waar we donderdag op gereageerd hebben. We staan nu ruim een jaar samen ingeschreven, sinds zes weken staan we in de hoogste categorie, en dit is de eerste keer dat er een appartement op stond van het type dat we willen. De vorige keer dat er zo’n kamer opstond (januari) ging hij naar mensen met veel minder punten dan dat wij nu hebben, gebaseerd daarop zit het dus wel goed. Maar toch, je weet het niet.

Mijn gevoel zegt dat het wel goed komt. Donderdag, toen ik de kamer online zag, heb ik (letterlijk) door mijn kamer staan dansen van vreugde. Sindsdien ben ik ook stiekem al half de verhuizing aan het plannen. Er schieten de hele tijd dingen door mijn hoofd als ‘ohja, een stofzuiger, die moet je dan natuurlijk ook zelf fixen’. Ik verheug me zo op de ruimte die we zullen hebben. Eten aan een eettafel, in plaats van op de bank (samen) of achter het bureau (alleen). Eindelijk een kast voor mijn boeken, zodat ze niet meer weggestopt hoeven te worden onder het bed, op een veel te hoge plank, of diep in een kast. Samen een appartement inrichten lijkt me trouwens ook heel leuk.

Mochten we de kamer krijgen dan gaan we vooruit van samenwonen op een eenpersoonskamer (ongeveer 13 vierkante meter) naar een 2-kamer appartement van ongeveer 42 vierkante meter. Dan kan de een dus vrienden uitnodigen terwijl de ander al rustig kan gaan slapen of studeren. Dan kan je gewoon lekker muziek aanzetten bij je ontbijt als de ander nog wil doorslapen. Wat een luxe!

Ik ga natuurlijk ook wel wat dingen missen aan hoe ik nu woon. Koken op gas, bijvoorbeeld. Op 500m afstand van de uni wonen.  Op loopafstand wonen van twee van mijn beste vrienden. Dat er, voor luie dagen, een winkeltje in mijn flatgebouw zit. Naast een bus/treinstation wonen. Dat ik alles aan mijn kamer zelf kan bepalen. We wonen dan nu (praktisch gezien) wel samen, maar het is toch mijn kamer, met mijn spulletjes, mijn posters, etc.

Goed. Spannende week dus.

Update: Ik heb al een uitslag binnen vandaag, hoewel het niet een van de twee bovengenoemde dingen is. Ik heb mijn tentamen statistiek met een 8 gehaald. Dat was een van de laatste 3 bachelorvakken die ik nog moest, dus weer een stapje dichter bij mijn diploma :) nog maar 2 te gaan!

Update: Geen prijs gewonnen bij write now. Wel mijn verhaal hier online gezet. Het vreemde was dat ik vanmiddag wel gebeld was door de uitgeverij die bij de organisatie zit, of ik vanavond bij de uitreiking zou zijn. Ze zeiden dat het was omdat ik niets per mail had laten weten, maar ik heb het nagezocht, en ik had wel gewoon gemaild. Michiel had daarentegen niet gemaild en was ook niet gebeld.

Update: We hebben de kamer gekregen!

Eén reactie »

Geef een reactie

