Ik neem me voor om…

Standaard

Kennen jullie dat gezegde, “live your dream”? Het lijkt heel logisch. Tuurlijk doe je in het leven wat jij belangrijk vindt. Als je iets echt graag wil maak je er vanzelf wel tijd voor, toch? Ik weet dat dit voor mij niet per se geldt. Wel dat het kan, dat het zou kunnen, maar ook dat ik het nog wel eens vergeet. Zo vind ik bijvoorbeeld al sinds mijn 15e de Scandinavische cultuur en geschiedenis interessant. Ik roep al jaren dat ik er een keer heen wil. Toch ben ik inmiddels al wel, ik zeg maar wat, 10 keer op vakantie geweest,  maar nog nooit in Scandinavië.

Daarom zou ik graag iets bewuster met mijn dromen om willen gaan. Iets meer vaart erachter zetten om ze te realiseren. Op de site van Desi kwam ik een ontzettend inspirerende lijst tegen: 101 dingen die ze in 1001 dagen wil doen. Ik vond dat zo’n goed idee dat ik zelf ook maar een lijst heb gemaakt. Niet precies hetzelfde: toen ik ging brainstormen kwam ik zo rond de 55 uit, en uiteindelijk is het een lijst met 60 voornemens geworden. Je vindt hem hier, als aparte pagina op deze site.

Ik neem me voor om al deze plannen uit te voeren, op korte of op lange termijn. Let wel: het is geen moeten. Dit zijn dingen die ik op dit moment van plan ben om te gaan doen omdat ze me gaaf lijken. Mocht ik ze, om wat voor reden dan ook, niet meer willen doen, dan komen ze onderaan, onder het kopje ‘Opgegeven’. Mijn intentie is om de lijst aan te blijven vullen. Om een voorlopige ‘deadline’ te kiezen: Ik wil graag voor mijn 25e verjaardag 50 van deze 60 dingen hebben uitgevoerd, en van elke categorie minstens de helft.

Natuurlijk ben ik ook van plan om over de uitvoering van al deze plannen te bloggen. Sterker nog, daar ben ik al mee begonnen. Het onderwerp van mijn vorige blogje, bewust internetten, is de eerste van de 60 voornemens die ik aan het uitvoeren ben. Hoe het daarmee gaat? De eerste week ging best goed. Tot nu toe heb ik me aan mijn voornemen gehouden en zowel mijn mail als mijn facebook maar een keer per dag geopend. Ik heb nog geen belangrijke dingen gemist of echt pas veel te laat gereageerd op mails. Ik merk wel dat ik wat zenuwachtig ben als ik mail verwacht over mijn werk. Hopelijk wordt ik daar ook nog wat rustiger onder.

Als extraatje wil ik, voor elk plan dat ik heb uitgevoerd, 50 cent in een spaarpotje doen. Wederom letterlijk gejat van Desi, hoewel ik het niet als een los plan op mijn lijstje heb staan. Op mijn 25e verjaardag heb ik dan hopelijk minstens 25 euro gespaard. Daarvan kan ik dan iets cools doen, iets wat ik altijd al heb willen doen/hebben. Ik heb nog drie jaar om te bedenken wat precies. Eerst maar eens zorgen dat ik voor 19 mei een spaarpotje gevonden heb, aangezien ik die dag hopelijk de maand bewust internetten voltooi.

Geef een reactie

