Traktatie

Standaard

Wie jarig is trakteert, dus ik heb vandaag een brownie gebakken. Helaas blijft het voor jullie bij de foto’s, maar als een foodprinter al zou bestaan dan zou ik wat meer gebakken hebben. Dat je dan kan klikken en een stukje brownie uit kan printen. En dat ik de link dan wel op tijd moet verwijderen, voordat de brownie bederft. Hopelijk wordt deze hersenkronkel van mij ooit uitgevonden.

Het maken van de brownie:

Hij moet even in de oven, dus het resultaat zie je aan het einde ;)

Ondertussen zal ik wat over mijn dag vertellen. Omdat mijn zusje een weekend in België is vier ik mijn verjaardag volgend weekend pas echt thuis. Daardoor kwam het zo uit dat ik een lang weekend bij de ouders van mijn vriend in brabant was. Zij hebben een grote tuin en wonen vlak bij een natuurgebied, dus met zulk weer is het echt genieten hier. Vanochtend werd ik verrast met een groot ontbijt, kadootjes en toch nog wat bezoek. De rest van de dag heb ik eigenlijk vooral lekker lui van de zon genoten en de happinez gelezen die ik had gekregen. Ik kreeg wat telefoontjes en smsjes van vrienden en familie en had een hele relaxte dag.

Meestal als ik hier ben ga ik in mijn eentje met de hond wandelen, maar vandaag ging mijn vriend mee. Daardoor konden we (met de auto, zelf heb ik nog geen rijbewijs) naar een pad waar honden los mogen lopen. Zo’n vrolijk gezicht, hoe al die honden door elkaar heen lopen en spelen. Vooral wanneer ze net los zijn van de riem, dan zijn het net dartelende veulens. Ook heel schattig was het kleine jongetje, echt een dreumes nog, die half bangig op Sparkle afliep. Aangemoedigd door zijn vader, en doordat ze het commando ‘zit’ had gekregen, durfde hij haar uiteindelijk voorzichtig te aaien. Prachtig.

Ik zou jullie graag het recept van de brownie geven, maar hij komt uit een kookboek en ik vraag me af of je het dan online mag zetten in verband met copyright. Het is in ieder geval het recept ‘de beste brownies’ uit ‘I ♥ cake, taart en koekjes’ van Trish Deseine.

Anyway, tot zo ver deze wat willekeurige blog over mijn verjaardag. Ik hoop dat jullie ook een hele fijne dag hebben gehad.

Geef een reactie

