Schaduw

Standaard

Het voordeel van schaduw is dat de zon schijnt.

Dit soort foto’s maak ik stiekem best vaak, maar vooral als ik in de buurt van de zee ben. Hieronder wat ik zoal tegenkwam, bladerend door iPhoto:

De eerste is van drie jaar geleden, mijn schaduw op het dek van de boot. Het was meivakantie en we gingen op studiereis. Het leuke aan deze foto vind ik dat je zo goed ziet dat mijn schaduw inderdaad een camera vast heeft.

Deze maakte ik afgelopen september. Ik was op bezoek in Alkmaar, en het was – opeens – prachtig weer. Ik ben niet vaak in de buurt van de zee, dus als de zon schijnt en je bent toch in de buurt dan ga je ook gelijk.

Midden in de herfst ging ik met mamma op bezoek bij opa. Die wilde ons graag wat mooie plekjes in het noorden van het land laten zien. We lunchten bij het Lauwersmeer en reden vervolgens naar Paesens-Moddergat om de waddenzee te zien.

Dit is met sinterklaas, toen we een weekendje in een huisje in zeeland zaten. Dik ingepakt liepen we over het strand, om vervolgens lekker bij te komen met warme chocomel. De foto maakte ik op de terugweg, op een verhard pad over het duin.

We waren in Scheveningen om naar de musical te gaan, en hadden een uurtje eerder afgesproken. Het weer was onverwacht mooi voor half maart – en dat je dan toevallig in Scheveningen aan het strand bent is echt een kadootje.  Na de middagvoorstelling hebben we (nog) een strandwandeling gemaakt, dan krijg je zulke mooie lange schaduwen.

Ik word blij van deze foto’s. Als ik zo terugkijk maakte ik ze ook helemaal niet op hete zomerdagen, maar juist op spontaan zonnige momenten, wanneer je helemaal niet op zulk mooi weer rekent. Net als afgelopen week eigenlijk. Daarom als afsluiting nog een foto die ik maakte tijdens mijn lunch vanmiddag. Voor het eerst dit jaar (oke, voor een uurtje maar) had ik blote benen. Lekker picknicken, schoenen uit, heerlijk!

Geef een reactie

