Start to run

Standaard

De zon scheen en lokte me naar buiten. Het kriebelde al een tijdje, het idee om weer eens mijn hardloopschoenen aan te trekken.

Ik had namelijk gehoord van apps om je kilometers en snelheid mee te tracken, en dat wilde ik graag een keer proberen. Ik, als wiskundige, ben stiekem wel gek op dat soort feitjes en statistieken. Eerst dacht ik nog dat mijn abonnement (geen internet) niet geschikt zou zijn voor die apps, maar laatst zei iemand dat het op gps werkt. Gisteravond heb ik dus zo’n app gedownload. Als test heb ik hem vanochtend aangezet toen ik naar college liep, en het werkte inderdaad. Mijn woon-studie afstand blijkt trouwens 500 meter te zijn. Ik doe daar 5 minuten over.

Zojuist heb ik de eerste les van ‘Start to run’ gelopen. Mijn conditie is, zoals altijd na de winter, echt heel slecht. Ik hield de les nog maar net vol, dus het schema wat ze gebruiken is ideaal voor mij om het rustig op te bouwen. Verder ben ik nog een beetje aan het klooien met de app. Het schema wisselt namelijk hardlopen en wandelen af, maar de app berekent alleen je gemiddelde snelheid. Vandaag heb ik daarom alleen het rennen getimed: 1.22 km in 9 minuten. Dat komt neer op een snelheid van ongeveer 8 km/uur. De volgende keer (Evy wilde graag overmorgen weer een hardloopdate) ga ik het hele stuk timen, dan kan ik de totale afstand zien (incl. wandelen).

Anyway, het ziet er naar uit dat ik dus minstens de eerste paar lessen wel ga rennen om deze app (Endomondo) en wellicht nog een paar anderen te testen. Hopelijk blijft het weer mooi en vind ik het na een paar lessen zo leuk dat ik door blijf gaan als de nieuwigheid van het kilometers-tracken eraf is. Nu ga ik even lekker het zweet eraf douchen.

»

Geef een reactie

