Samenwonen

Standaard

Vandaag is een belangrijke datum voor mij. Precies een jaar geleden hebben ik en mijn vriend ons namelijk samen ingeschreven bij de studentenhuisvesting in onze stad. Dat betekent dat we vanaf vandaag in de hoogste categorie zitten en dus echt kans maken op een appartementje. Om dat te vieren – en omdat ik er graag over nadenk – bij deze een lijstje met plannen/dromen:

  • Ik wil heel graag een kat. Of twee. Of kittens. We hebben samen de deal dat we eerst een paar maanden met zijn tweeën gaan kijken hoe het gaat. Als we dan helemaal gewend en gesetteld zijn mag ik een kat nemen. Misschien gaan we in een asiel kijken of we een zielige kat een huis kunnen bieden. Op marktplaats staan ook (te) veel advertenties van mensen die niet meer voor hun (vaak al wat oudere) kat kunnen of willen zorgen. Aan de andere kant lijkt het me wel het allerleukst om een kat al van kitten af aan te hebben, maar dat is ergens ook wel een beetje egocentrisch als er zoveel katten een nieuw huis zoeken.
  • Een krantenabonnement. Dat wil ik al veel langer, maar ik deel op het moment mijn brievenbus met 14 (!) anderen. Ik twijfel nog een beetje tussen de Volkskrant en NRC Next. Voorlopig is het plan om ze allebei (na elkaar) een tijdje te proberen met een proefabonnement, en daarna te kiezen of ik een vast abonnement wil, en zo ja op welke.
  • Een apparaat om mee te gamen. Het enige lastige is dat de spelletjes die ik wil doen allemaal bij andere apparaten horen. Ik wil Skyrim spelen (Xbox), gezellig kunnen Mariokarten (Wii) en af en toe Singstar (Playstation) doen. Nog een andere optie is om een draagbaar ding te nemen (Gameboy++, geen idee hoe dat heet tegenwoordig) of juist een vaste computer om op te gamen. Anyway, dit is zeker geen prioriteit, maar het lijkt me wel leuk om zoiets te hebben. Stiekem is het denk ik af en toe best goed voor mij om iets meer te soggen.
  • Een postcrossing account. Voor wie het nog niet kent: postcrossing is een website waarbij je adressen krijgt van mensen over de hele wereld. Die mensen stuur je dan een (zelfgemaakte) ansichtkaart. Jouw eigen adres komt weer bij andere mensen uit de random generator, dus zelf krijg je ook allemaal post van gekke plaatsen. Ouderwetse post is hip! Ik vind zelf kaarten sturen en krijgen heel erg leuk, dus ik kan niet wachten tot we een eigen brievenbus hebben :)
  • Een piano. Ik speel geen piano, maar vind het heerlijk om te luisteren naar mijn lief. Sowieso staat het natuurlijk ontzettend mooi, een piano in de huiskamer.
  • Bladerboekjes. We zijn allebei wel fan van boekjes die je op een willekeurige pagina kunt openslaan. We hebben er stiekem al best veel, en straks hebben we hopelijk genoeg ruimte om die ergens op een tafeltje of in een mandje neer te leggen. Het boekje ‘Liefde’, waar ik een tijdje geleden over schreef, is een voorbeeld van zo’n bladerboekje. Wellicht zet ik binnenkort een keer een lijstje online van onze verzameling tot nu toe.
  • Een gezamenlijke rekening. Het plan om een gezamenlijke rekening voor huur en boodschappen te nemen hadden we al een tijdje, en na het lezen van deze post hebben we besloten hem bij de ASN Bank te nemen. Dat artikel heeft echt mijn ogen geopend wat betreft banken. Omdat ik hoop binnen een paar maanden te kunnen verhuizen wil ik nu niet op dit adres een nieuwe rekening openen. Tegen die tijd wil ik hier nog wat uitgebreider over bloggen – of het me bevalt en of ik mijn andere rekeningen ook over heb gezet en hoe goed dat te regelen was.

Veel leuke plannen dus al! En hopelijk binnen een paar maanden ook werkelijkheid.

 

Geef een reactie

