Mijn favorieten

Standaard

Ik loop al een tijdje rond met het idee om een ‘favorieten’ pagina te maken bij deze blog, en het beginnetje staat sinds gister hier. Het is een lijstje van mijn favoriete boeken in verschillende categorieën. Ik was verbaasd hoeveel moeite het me eigenlijk kostte om die boeken uit te kiezen. Zo achteraf gezien heb ik ook meer dan de helft van de genoemde boeken afgelopen jaar ontdekt, en de andere helft heb ik afgelopen jaar herlezen. Dit is (gelukkig) geen starre, definitieve lijst. Ik verwacht er af en toe nieuwe boeken aan toe te gaan voegen.

Verder loop ik een beetje tegen de beperkingen van WordPress (of in ieder geval mijn WordPress-skills) aan. Ik zou de lijst het liefst uitklapbaar maken, dus dat je in eerste instantie een lijst boeken ziet, en dat mijn verhaaltje erbij uitklapt als je op een boektitel klikt. Ik weet niet of dat mogelijk is met wordpress.com. Ik denk dat het met wordpress.org wel moet kunnen, omdat je je site dan ‘programmeert’. Het bezwaar daartegen is dat je dan een eigen domeinnaam en serverruimte moet hebben, en voor mijn eerste poging tot bloggen wil ik eigenlijk niet betalen. Is er iemand die weet hoe ik dit kan fixen?

Naast mijn favoriete boeken wil ik ook lijstjes gaan toevoegen met mijn favoriete films, tv-series, eten, restaurants, blogs, etc. Eigenlijk kan mijn thee-door-de-dag-heen lijstje er ook wel bij, nu ik erover nadenk. Anyway, ik blijf dus vrolijk doorknutselen aan mijn blog en de nieuwe favorieten pagina. Wat zijn eigenlijk jullie favoriete boeken? En wat voor soort lijstjes zouden er nog meer op de favorieten pagina kunnen?

Geef een reactie

