Maart

Standaard

Maart is mijn favoriete maand. Altijd al geweest ook. Misschien omdat ik jarig ben deze maand, misschien omdat de lente begint. Tijd voor nieuwe dingen, vrolijkheid, buiten zijn. Het begint allemaal weer :)

Kalender van Marie-Anne Foucart

Ik hou van kalenders. Ik zie ze als een soort posters met elke maand een ander plaatje. Deze komt uit Frankrijk, en op elke dag staan de naamdagen. Mijn verjaardag is naamdag voor Humbert, wat ik echt een bijzonder oncharmante naam vind. Mijn eigen naamdag is op 14 juni (Elisée) of op 17 november (Elisabeth).

Kalender van Aimee Stewart

Van deze vind ik het plaatje in maart niet zo mooi, maar het onderschrift des te mooier:

When was the last time you took a leap of faith into the wild unknown? One little apostrophe separates IMPOSSIBLE from I’M POSSIBLE. Take that tiny, giant leap.

Dit is een hippiekalender die ik in de plaatselijke reformwinkel vond. Hij vermeldt de fasen van de maan, paganistische, joodse en hindoeistische feestdagen en dingen als internationale vrouwendag.

'Liefde is' scheurkalender

Tot slot nog deze scheurkalender. Ik wilde hem al jaren graag kado krijgen, dus dit jaar heb ik er maar gewoon om gevraagd. Eerlijk gezegd valt hij me de meeste dagen een beetje tegen. Die tekeningen worden al heel lang gemaakt, misschien is de creativiteit gewoon op ofzo. Ik heb er even op gegoogled, en de tekenares is al jarenlang dood. Maar wie tekent ze dan nu? Of recyclen ze de oude tekeningen met nieuwe teksten? Soms, zoals vandaag, zijn ze wel raak.

Geef een reactie

