Mijn haar verven

Standaard

Ik heb dit jaar, voor het eerst in mijn leven, mijn haar kort laten knippen. Dat vond ik behoorlijk eng, dus ik heb het in twee stappen gedaan. Anyway, uiteindelijk had ik dus overal kort haar met aan de voorkant nog een lange lok. Superleuk :) maar inmiddels wil ik het weer lang laten groeien, en heeft mijn kapsel een awkward tussenfase bereikt. Wat te doen? Ik zou de lok op gelijke lengte met de rest kunnen laten knippen, maar dan krijg je een beetje een saai doorsnee inspiratieloos kort kapsel.

Ramona Flowers

Afgelopen dinsdag zag ik ‘Scott Pilgrim vs the world’. De vrouwelijke hoofdpersoon, Ramona Flowers, heeft in de film rose, blauw en groen haar. Ik vind dat echt heel gaaf, zo’n apart en opvallend kapsel. Klinkt wel als een goede oplossing voor een saaie tussenlengte. Opzich heb ik ook altijd al een keer mijn haar in een gekke kleur willen verven, maar tot nu toe is het daar nog niet van gekomen. Eng, wat nou als het niet staat, duur bij de kapper, moeilijk om bij een drogist haarverf in een coole kleur te vinden, kleurspoelingen zijn vooral mooi als je van jezelf donker haar hebt, het is zo onnatuurlijk; redenen genoeg dus om het niet te doen.

Regenboog - Kinki kappers

Ik heb de kapper gebeld om te vragen hoe duur het zou worden om mijn haar paars te verven. Bij Kinki, de enigen die überhaupt paarse verf hebben, zou het (inclusief bijknippen) tussen de 81 en 124 euro uitkomen. Uiteindelijk heb ik daarom het bijknippen (zodat mijn awkward tussenlengte iets meer een kapsel is) bij mijn gewone kapster laten doen. Toen ik op de site van Kinki keek kwam ik wel een ander gaaf idee tegen: een regenboog. Eerlijk gezegd vind ik de kleuren in die foto niet heel mooi, maar het idee om in mijn pony lokken in verschillende kleuren te laten verven spreekt me wel aan. Dan hoef ik ook niet te kiezen tussen paars, roze, blauw, maar kan het gewoon allemaal.  Verder zal het in kosten ook schelen dat alleen mijn pony en de lok aan de voorkant  geverfd worden. Ook is de uitgroei van een paar lokken aan de voorkant niet zo gek als blond haar met knalpaarse uitgroei.

Zachte kleuren

Over dit soort dingen moet je vooral niet te lang nadenken, dan is de kans veel te groot dat je ze uiteindelijk niet meer durft. Ik heb dus zojuist een afspraak gemaakt en vanaf morgen kleurtjes in mijn haar. De kleuren waar ik aan denk zijn zachte tinten zoals in de laatste foto. Dat past ook goed bij mijn blonde haar. Doet het haar op de foto jullie ook aan een suikerspin denken? Ik hou van suikerspinnen.

Mijn nieuwe kapsel

Update: het resultaat! De pastelkleuren bleken alleen als kleurspoeling te kunnen, dus dat zou na een paar keer wassen al nauwelijks meer te zien zijn. Uiteindelijk ben ik dus voor paarse, roze en lichtblonde lokken met permanente verf gegaan. Het paarse en lichtblonde vind ik erg mooi, het knalroze moet ik nog een beetje aan wennen. Als het goed is vervaagt het iets na een paar keer wassen, dat vind ik wel een fijn idee. Saai is het in ieder geval niet :)

»

Geef een reactie

