creatieve projecten

Standaard

Zelf dingen maken is leuk! Nu moet ik zeggen dat ik dat eigenlijk heel weinig doe, tenzij je eten koken meerekent. De laatste tijd ben ik er weer iets meer mee bezig. Om mezelf te (blijven) motiveren, hier een overzichtje van dingen die ik de afgelopen jaren gemaakt heb en plannen die ik momenteel heb:

  • Mandala’s tekenen

Het tekenen van mandala’s is ontzettend rustgevend om te doen. Je kunt er ook veel emotie in kwijt. Wat ik ook heel leuk vind aan mandala’s is het kiezen van kleuren. Verder spreken de symmetrische, soms geometrische patronen mij als wiskundige natuurlijk aan ;). Zelf teken ik de mandala’s allemaal zelf voor ik ze inkleur, maar er zijn ook veel boeken met inkleurmandala’s. De foto is van de eerste mandala die ik ooit tekende, op vakantie in Winterberg. Ik heb nu eigenlijk al best lang niet meer getekend, maar wellicht dat ik er binnenkort weer eens een maak.

De mandala aan mijn muur

  • Breien

Een paar jaar geleden heb ik leren breien. Het was denk ik niet zozeer het breien maar meer het lerenbreien dat ik leuk vond. Daardoor had ik het ook al snel gehad. De sjaal waar ik aan begon heb ik nooit afgebreid. Afgelopen week heb ik mezelf, met behulp van internet, leren opzetten. Ik ben nu aan een wat kleiner project begonnen, in de hoop dat ik dat wel afrond: een hoesje voor mijn mobiel. Ik heb van de oma van mijn lief een hele set breinaalden en wat mooie wol gekregen die zij overhad. Wellicht dus binnenkort een foto van mijn telefoon in haar nieuwe hoesje (haar, ja.. ze heet Eve).

iPhone hoesje in wording

  • Kaarsen maken

Vonden jullie het als kind ook zo leuk om met kaarsvet te spelen? Ik wel. Dit weekend heb ik kaarsen gemaakt. Hier wat foto’s van het proces en het resultaat:

De materialen

De kaarsen staan te drogen

De gedompelde kaarsen hangen te drogen

Het resultaat

  • Een rok maken

Met een vriendin die kleren kan maken en een naaimachine heeft ben ik al een tijdje van plan om een simpele rok te maken. Ik heb nog nooit met een naaimachine gewerkt, dus ik ga weer iets nieuws leren dan. Wat me hier vooral in trekt is het zelf uitzoeken van een stof. Verder is het echt supercool dat ik daarna een rok aankan die ik helemaal zelf gemaakt heb, dat idee vind ik zo stoer! En mocht het bevallen, dan heeft mijn moeder ook nog een naaimachine ergens in een kast staan :)

  • Collage maken

Laatst verveelde ik me en wilde ik iets creatiefs doen, ik had letterlijk de behoefte om te creëren. Nou heb ik op mijn kamer niet echt veel materialen liggen, maar uiteindelijk heb ik een oude viva verknipt. Ik hou ontzettend van kleuren(combinaties), van vrolijke vormen en leuke patronen. Ik heb de knipsels nog niet samengevoegd tot een collage, het waren er niet veel. Inmiddels heb ik nog twee viva’s liggen, dus mogelijkheden genoeg om verder te gaan en hem af te maken.

»

  1. Ik vind collages maken ook echt heel tof, heb er inmiddels 3 van mezelf ook opgehangen :) Wat ik doe, is het hele jaar/seizoen/wat dan ook door tijdschriften en mooie afbeeldingen verzamelen. Ik wil het altijd graag perfect hebben, daarvoor heb je véééél materiaal nodig om uit te kiezen… Bioscoopkaartjes en dat soort dingen zijn trouwens ook leuk om er in te verwerken.

  2. Oeh, ik ben benieuwd, heb je er foto’s van online staan? Ik heb ook lades vol met bioscoopkaartjes, verjaardagskaarten en andere herinneringen :) goed idee!

Geef een reactie

