Fietsen

Standaard
Ik fietste 80 kilometer.
 
Zomaar,
spontaan,
omdat ik dat de dag ervoor bedacht had
en eigenlijk niets anders te doen had.
Omdat de zon scheen
en ik buiten wilde zijn.
 
Alleen fietste ik,
zelfs zonder muziek.
 
Ik verdwaalde een paar keer.
Is het verdwalen als je de weg niet kent?
Ik vond hem ook steeds terug. 
 
Ik voelde me vrij,
zelfstandig,
krachtig.
 
En oke,
dat ik iemand had, 
met een busje,
om te bellen als mijn fiets het niet zou halen,
dat hielp ook wel mee.
Geef een reactie

