Welkom

Standaard

De titel ‘Fijn lezen’ en de ondertitel ‘life starts right outside your comfort zone’ lijken met elkaar in tegenspraak te zijn. Fijne dingen zijn toch juist dingen die in je comfort zone zitten? Zoals op de bank liggen lezen met een kop thee? Ik heb ontdekt dat het juist ook fijn is om buiten je comfort zone te stappen. Je daagt jezelf uit, je leert ervan, en gaat juist je veilige ‘normale leven’ meer waarderen, maar op een lossere manier. Je groeit ervan. Je comfort zone trouwens ook.

Voorbeeld van hoe dat werkt: nadat ik voor het eerst in tijden een vraag had durven stellen tijdens een moeilijk college voelde ik me ontzettend fijn, ik kon het namelijk weer volgen. Al die keren daarvoor had ik me helemaal niet fijn (maar wel veilig) gevoeld: ik volgde het niet meer, maar durfde geen vraag te stellen. Wat nou als het een hele domme vraag was en ik daarmee het college ophield? Na het college voelde ik me dan dom, ik was namelijk de draad halverwege kwijtgeraakt. Maar ik had mezelf in ieder geval niet voor lul gezet.

Anyway, ik ben dus onder andere van plan over mijn ervaringen aan de andere kant van de grens van mijn comfort zone te bloggen. Verder hou ik ook van fijne dingen, gewoon fijne dingen, zoals die kop thee en dat boek, en zal ik daar ook over schrijven. Het is namelijk fijn om over fijne dingen te schrijven (en lezen):

Een hoek van mijn kamer

  • Vrolijke kleuren & mooie dingen

Een voorbeeld: toen ik op kamers ging heb ik handoeken en washandjes gekocht in allemaal verschillende kleuren, zodat mijn was er leuk uit zou zien (en daardoor ook leuker wordt om te doen?). Alle muren van mijn kamer hangen vol met posters, frutsels, tekeningen, etc. Alles wat er hangt heeft voor mij een herinnering/associatie. Ik vind het fijn om omringd te worden door vrolijke souvenirs.

Wellicht ga ik in deze categorie af en toe een (zelfgemaakte?) foto van iets moois/vrolijks posten en er wat over schrijven.

  • Lezen

Ik lees veel: zowel romans als blogs, spirituele boeken en de achterkant van het crueslipak.

Ik heb halverwege dit jaar een goodreads profiel aangemaakt om (vanaf dat moment) een beetje bij te houden wat ik zoal lees. Nadat ik in het begin een verwoedde poging heb gedaan me te herinneren welke boeken ik (ooit) gelezen heb, dit alles in te voeren op de site en ook nog bij elk boek de exacte cover te vinden van de versie die ik gelezen heb, heb ik de site eigenlijk nooit meer ergens voor gebruikt. Ik was gefrustreerd geraakt door mijn eigen perfectionisme en de absurde hoeveelheid moeite die het me koste om met het profiel te doen wat ik wilde.

Anyway, dat werkte dus niet. Ik ga het wellicht ooit weer oppakken, dan hopelijk wat minder ambitieus. Hier wil ik ondertussen af en toe wat reviews gaan posten van boeken die ik lees. Mocht er toevallig een keer iets opmerkelijks op mijn crueslipak staan dan zal ik het jullie ook zeker niet onthouden.

  • Sporten

Een jaar geleden sportte ik hoogstens een keer per maand. Vanaf dit kwartaal ga ik 3 keer per week sporten. Daar zit natuurlijk een verhaal achter. Sporten, iets waar ik altijd een hekel aan heb gehad, blijkt wel iets voor mij te zijn, als ik het maar op de goede manier aanpak. Het lijkt misschien niet zo indrukwekkend voor mensen die al zolang ze zich kunnen herinneren meerdere keren per week sporten (en daarvan genieten), maar voor mij is het echt een eyeopener hoe fijn het is om te bewegen. Ik wil in een serie posts mijn sportverhaal vertellen.

  • Vegetarisch eten & duurzaamheid

Dit is iets waar ik soms over lees op andere blogs. Verder ben ik al een tijdje af en aan vegetariër. Wellicht zal ik af en toe een recept of mijn bevindingen over duurzaamheid met jullie delen. Verwacht geen hele principiële inspirerende verhalen waarom jij ook vega zou moeten worden ofzo… daar wil ik me namelijk helemaal niet mee bemoeien. Voor mij is milieubewustzijn iets individueels.

Mijn theeplankje

  • Thee drinken

Laatst heb ik geteld hoeveel soorten thee ik in huis heb: 54. Heel veel meer valt er niet over te zeggen, maar in een lijst met dingen die ik fijn vind kan thee gewoon niet ontbreken. Ik raad je trouwens aan dit blog te lezen met een kop thee erbij :) zo schrijf ik hem ook!

Of dit blog een verzameling fijne dingen gaat worden of een episch verhaal over mijn queeste mezelf te leren kennen door mijn grenzen te verleggen laat ik nog even in het midden. Dat merken we vanzelf :)

ps. Ik ben benieuwd: wat zou bij jou op een ‘fijne dingen lijstje’ staan?

»

  1. Fijne dingen… een van de fijnste dingen is voor mij toch wel alle moderne elektronica aan de kant zetten, de wandelschoenen aantrekken en een flink eind te gaan wandelen, als het even kan meerdere dagen. Op die manier vind ik mezelf altijd terug en voel ik dat ik mens ben :)

    • Ja, boswandelingen horen er voor mij zeker ook bij :) ik ben van plan binnenkort ook een foto te maken van mijn favoriete plek in het bos, een heideveldje, waar ik altijd heenwandel om tot rust te komen. Zelfs in de winter is het zo’n mooie plek.

    • Goed gezien! Het was altijd mijn favo broek, dus ik wilde hem niet zomaar weggooien toen hij kapot ging. Na de Flower Power Party is hij zo leuk geworden met allemaal hippie-boodschappen van lieve mensen :D het is dus op twee manieren een mooie herinnering voor me!

Geef een reactie

